THE PICTURE OF DORIAN GRAY E SUA RECEPTIVIDADE EM AULAS DE LITERATURAS DE LÍNGUA INGLESA

Authors

  • Evandro Rosa de Araújo Universidade Estadual de Goiás (UEG)

Keywords:

Reception Aesthetics, English Language Literatures., Romance., Teaching Literature

Abstract

This article aims, through Reception Aesthetics, to discuss, problematize, and present some considerations about using the work The Picture of Dorian Gray by Oscar Fingal O'Flaherty Wills Wilde in English Language Literature classes. Based on the constructs of Reception Aesthetics, this qualitative research sought, through the observation of some English Language Literature II classes of the Portuguese/English Literature course in a university unit in the interior of Goiás, to analyze the participation of the students and the teacher of the subject mentioned above. The intention was to present the work The Picture of Dorian Gray to the ten students of the course and motivate them to read and produce reception reports, which were used in this research in the data analysis part. Data generation took place in the second half of 2024. This study showed that Reception Aesthetics, applied in the classroom context, can significantly contribute to the motivation for reading works of English literature.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Evandro Rosa de Araújo, Universidade Estadual de Goiás (UEG)

Doutorando em Linguística Aplicada ao ensino e aprendizagem de línguas, na Linha de Pesquisa LP6 do programa de Pós-graduação Letras e Linguística da Universidade Federal de Goiás (UFG). Possui mestrado em Letras pela Pontifícia Universidade Católica de Goiás - PUC - GO (2011), na linha de pesquisa Teoria da Literatura. Atualmente é professor efetivo da Universidade Estadual de Goiás - UEG, trabalha com as disciplinas: Teoria Literária, Literatura Norte Americana e Língua Inglesa. Também professor efetivo do - COLÉGIO ESTADUAL ALFREDO NASSER, com a disciplina de Língua Inglesa. Tem experiência na área de Letras, com ênfase no Ensino de Línguas e Literaturas atuando principalmente nos seguintes temas: ensino e aprendizagem de Inglês, ensino de listening, speaking, writing and reading na escola pública e literatura estrangeira, literatura comparada e fantástica.

Published

2025-08-08

How to Cite

de Araújo, E. R. (2025). THE PICTURE OF DORIAN GRAY E SUA RECEPTIVIDADE EM AULAS DE LITERATURAS DE LÍNGUA INGLESA. Revista De Estudos Interdisciplinares Do Vale Do Araguaia - REIVA, 8(03). Retrieved from https://reiva.unifaj.edu.br/reiva/article/view/560